Hannun_muistoksi

Hannu Ilmari Miettisen,OH3KW, muistoksi

8.4.1948 -5.10.2015

Me kaikki muistamme Hannun ystävällisenä ja auttavaisena radioamatöörikaverina. Hannu oli aina valmis auttamaan kavereita; oli sitten kysymyksessä melkein mikä asia tahansa. Hannu oli radioamatööri jo Raumalla vuodesta 1965 alkaen OH1ZY. Hannulla oli Tele-Rauma -niminen firma Raumalla. Hän tuli Tampereelle töihin Sähkötyöhön. Hänen piti muuttaa Kanadaan 1970-luvulla, mutta hän jäikin Ruotsiin vuonna 1973. Hän jatkoi siellä elektroniikka- ja tietokonejuttujaan ja perusti siellä Kalmar-Datan. Hannu meni naimisiin Ritvansa kansa ja he saivat kaksi lasta. Hannu tuli takaisin Suomeen 1990-luvulla ja poikkesi katsomassa minuakin. Sen tapaamisen jälkeen olimmekin ystäviä Hannun kuolemaan saakka.

Hannu alkoi käydä OH3NE-kerholla ja pian hänet valittiin kerhon puheenjohtajaksi . Hannu kävi kaikilla liiton radioamatöörien leireillä aina viime kesän leiriin saakka. Samoin Hannu kävi OH3NE-leireillä myös aina.
Hannu liittyi myös Suomen Robottiyhdistykseen perustajajäsenenä vuonna 2000 ja taas osallistui kaikkiin tapahtumiin. Hannu kävi myös Mikrofanin kokouksissa. Mikrofan on luultavasti Suomen vanhin tietokonekerho, perustettu vuonna 1979.

Hannu harrasti elektroniikkaa ja hänellä oli kotonaan täydellinen elektroniikkalaboratorio. Oikeastaan taisi olla montakin huonetta täynnä elektroniikkaa. Hannu perusti osuuskunnan ja piti sitä kuolemaansa saakka. Erityisesti hän kunnostautui antennien rakentajana.

Hannu kuului Suomen Savusaunaklubin hallitukseen ja kävi aina perjantaisin Rajaportin saunassa. Omassa saunassa Hannulla oli ainavalmis-kiuas. Hannu muutti lämmitysjärjestelmän kotonaan varaavasta sähkölämmityksesta ilmavesipumpuksi ja laittoi siihen itse tehdyn lämmönsäätimen. Hannu kuului myös Viestikiltaan ja matkusti ulkomaille killan mukana.

Hannu kävi Lapuan Aprillileirillä varmaankin 10 vuotta. Samoin Hannu kävi radioamatöörien majakkaviikonloppuina eri majakoilla, erityisesti Yttergrundissa. Viime vuosina Hannu harrasti radioamatöörien SOTA-kukkuloiden valloituksia, viimeksi elokuussa minun kanssani Kiiskilänmäellä. Hannulla oli monta radioamatöörilaitetta.
Hannu oli töissä viimeiseen päivään saakka Konecranesissa. Siellä hän rakensi FMS-järjestelmiä.
Hannua muistamme lämmöllä, hän auttoi jokaista. Hannu ei koskaan valittanut mistään ja kaikki oli helppoa Hannulle. Hannua jäi kaipaamaan vaimo ja kaksi aikuista lasta.

Hietahami_2001_0h7ND_3kw_3kr_3gdo_.jpg

Tässä kuvassa Hannu oli mielipuuhassaan, ystävien OH7ND, Hannu, OH3GDO ja OH3KW kesken.

Paikka on Oulun Hietahamin radioamatööriliiton leiri vuonna 2001

Pekka OH3GDO

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License